Як вести військовий облік працівників?
У програмних продуктах лінійки BAS: ERP, КУП, BAS Бухгалтерія КОРП та BAS Зарплата та управління персоналом наявна можливість автоматизованого ведення військового обліку на підприємстві. Це значно спрощує дотримання вимог законодавства та мінімізує ризики для компанії під час ведення військових дій на території країни. Окрім основної інформації про компанію та її працівників, система дозволяє зберігати дані військового обліку, на основі яких автоматично формується відповідний розділ особової картки співробітника.
Перед початком ведення військового обліку військовозобов'язаних, в настройках кадрового обліку слід встановити прапор «Ведеться військовий облік» (НДІ і адміністрування → Кадри, рис. 1). При цьому стають доступними:
- ведення військового обліку всіх категорій співробітників, які підлягають військовому обліку, та співробітників, що перебувають у запасі;
- підготовка документів і звітів для військових комісаріатів.
Рис. 1. Налаштування ведення військового обліку
Дані з військово-облікових документів вносяться до картки працівника (розділ Кадри → Співробітники) за допомогою посилання «Військовий облік» (рис. 2) або картки фізичної особи у відповідному довіднику так само за допомогою посилання «Військовий облік». У формі для введення цієї інформації передбачено всі необхідні поля для заповнення відповідного блоку особової картки за формою П-2.
Заповнення здійснюється відповідно до чинних нормативних вимог та включає такі реквізити, як військове звання, склад, категорія обліку, придатність до служби, належність до мобілізаційного резерву, місце перебування на військовому обліку тощо. Внесені дані зберігаються в інформаційній базі та можуть бути використані для формування звітів, повідомлень до ТЦК та СП, а також для автоматичного оновлення пов’язаних документів у кадровому обліку підприємства.
Рис. 2. Відомості щодо військового обліку у картці співробітника
З особової картки співробітника можна роздрукувати «Особову картку П-2» (рис. 3).
Рис. 3. Інформація щодо військового обліку в особовій картці (П-2)
Перевірку повноти заповнення особових карток працівників можна здійснити за допомогою звіту «Аналіз карток військового обліку» (рис. 4), який доступний у розділі Кадри → Звіти по кадрах. Даний звіт містить зведену інформацію про осіб, які підлягають військовому обліку, зокрема призовників та військовозобов’язаних. Тут наявна можливість виконувати відбір даних за різними критеріями, що дозволяє здійснювати гнучкий аналіз заповненості полів та виявляти можливі прогалини в обліковій документації.
Рис. 4. Звіт «Аналіз карток військового обліку»
У прикладному рішенні реалізовано функціонал для внесення актуалізованої інформації щодо змін у сімейному стані, рівні освіти, структурному підрозділі організації, займаній посаді, місці проживання або тимчасового перебування, а також стані здоров’я (зокрема встановлення інвалідності) громадян, які перебувають на військовому обліку. Відповідно до чинного законодавства, ці дані мають бути передані до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (військкоматів) упродовж двох тижнів з моменту внесення змін.
Крім того, у програмі передбачено низку звітів для потреб військового обліку (рис. 5). Зокрема, доступний звіт «Прийняті і звільнені співробітники, які підлягають призову», що забезпечує оперативний моніторинг руху кадрів серед працівників, які підпадають під вимоги військового обліку; звіт «Список громадян для звірки з військкоматом», у який входять ті співробітники у яких у особовій картці зазначено «Військовозобов’язаний».
Рис. 5. Звіти для військкомату
Також, в програмі реалізовані і нові форми звітів відповідно до Порядку №1487 від 30.12.22 р., а саме «Списки персонального військового обліку», «Список громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць», який подається щорічно до 1 грудня. Такий інструмент дозволяє своєчасно інформувати військкомати про зміни у кадровому складі та підвищити ефективність контролю за обліком призовників.