Мета нашої компанії -  надання якісних послуг по навчанню та консультуванню клієнтів.

Як оформити повернення неоплачених товарів постачальнику в BAS

В програмних продуктах BAS ERP, BAS Комплексне управління підприємством та BAS Управління торгівлею передбачено використання окремого документу - «Повернення товарів постачальнику». Цей документ можна створити на підставі документу «Надходження товарів і послуг». Доступ до документу розділ «Купівлі» - «Повернення та коригування».

Нехай наше підприємство отримало від контрагента-постачальника товар у кількості 20 одиниць на суму 10000 грн., у т.ч. ПДВ 1666,67 грн. Оплата товару поки що не надходила. Але після оприбуткування виявилось, що в товарах присутній брак і покупець вирішив повернути товари постачальнику в повному обсязі.

Для проведення операції повернення товарів постачальнику використовуємо документ «Повернення товарів постачальнику», який створюємо на підставі прибуткової накладної (рис.1).


Рис. 1 – Створення документу «Повернення товарів постачальнику»

Оскільки, товар не був оплачений на момент повернення, то на вкладці «Основне» реквізит «Компенсація» недоступний для заповнення (рис.2).


Рис. 2 – Оформлення документа «Повернення товарів постачальнику»

Варто зауважити, що процес оформлення фактичного відвантаження товарів що повертаються буде залежати від типу складу, на якому це відбувається.

Варіант перший – ордерний склад.

В цьому випадку фіксується оформлення фінансового документа та за допомогою документа «Видатковий ордер на товари» оформлюється фактичне відвантаження товарів. Документ «Повернення товарів постачальнику» виступає у якості розпорядження фактичного відвантаження товарів зі складу. Є можливість заповнювати табличну частину документа фактично відвантаженим товаром.

Варіант другий – склад, на якому не передбачена ордерна схема

В цьому випадку фактичне списання товару відбувається при проведенні документу «Повернення товарів постачальнику».

Варто також зауважити, що НП(С)БО 9 спеціального способу визначення собівартості запасів при поверненні постачальнику на визначає. А отже списання відбувається відповідно до встановленої облікової політики організації.

Ще одним важливим моментом є відображення операції повернення в податкових документах. За операцією повернення в базі створюється очікуваний податковий документ постачальника: «Реєстрація вхідного податкового документа» - вид операції «Розрахунок коригування (повернення)».

Даний документ видно на закладці «До оформлення» в журналі «Вхідні податкові документи» (розділ «Регламентований облік» - «Облік ПДВ»).

Після того, як вхідний податковий документ виявлений в ЄРПН, він реєструється і в інформаційній базі одним з двох способів.

Варіант 1 – завантаження з сервісу «FREDO Звіт».

За допомогою кнопки «Заповнити» є можливість у сформованому податковому документі привести ставки та суми ПДВ у відповідність до прибуткового документа.

Варіант 2 – формування у інформаційній системі.

Документ формується шляхом натискання кнопки «Створити податковий документ» на закладці «До оформлення» в журналі «Вхідні податкові документи» (рис. 3).


Рис.3 – Формування вхідного податкового документу

При цьому постачальник виписує розрахунок коригування, передає його покупцю, той реєструє його в ЄРПН. При цьому покупець бачить в сервісі «FREDO Звіт» той самий розрахунок коригування ще до його реєстрації (рис. 4).


Рис. 4 - Процес автоматичного формування податкового документа з видом операції «Розрахунок коригування (повернення)»

Язык материала:  ua