Мета нашої компанії -  надання якісних послуг по навчанню та консультуванню клієнтів.

Як керувати ремонтом техніки за допомогою BAS ERP 2.5

Даний опис демонструє порядок управління процесом ремонтом за замовленням клієнта.

1. Призначення

Приклади практичних ситуацій, для яких підходить дана схема роботи:

  • Ремонт технікі для ЗСУ
  • Ремонт автівок на СТО

2. Опис процесу

2.1 Реєструємо замовлення на ремонт

В момент звернення Замовника створюємо документ «Замовлення давальця»:


Увага! на закладці «Додатково» в полі «Тип виробничого процесу» обираємо «Ремонт»:


На закладках «Продукція» вказуємо техніку чи устаткування, яке підлягає ремонту і бажані терміни ремонту:


На закладці «Сировина та матеріали» техніку, яку отримує на ремонт (таж сама номенклатура, що і на закладці «Продукція») і погоджені терміни отримання. Якщо замовник відразу надає яких запчастини – також вказуємо їх:


Перелік усіх замовлень та їх поточний стан контролюємо в переліку усіх замовлень. Поточний стан показує стан виконання замовлення з урахування умов оплати.


2.2 Отримання техніки

За допомогою робочого місця «Документи приймання в переробку» (до оформлення)» контролюємо процес отримання техніку на ремонт:


Коли техніка прибула на ремонт реєструємо цей факт за допомогою команди «Оформити по замовленнях» і створюємо документ «Надходження сировини від давальця»:


2.3. Запуск процесу виробництва (ремонту)

Вручну або за допомогою помічника «Формування замовлень на виробництво за потребами» створюємо документ «Замовлення на виробництво» з типом «Ремонт»:


На закладці «Ремонтовані вироби» система пов’язала замовлення на ремонт з замовленням клієнта через поле «Призначення». Також встановлюються планові терміни ремонту та склад, на яких потрібно передати відремонтовану техніку.


2.4. Планування ремонту

Розплануємо етапи ремонту. Будь який ремонт в загальному вигляді складається зазвичай з 3-х основних етапів:

  1. Розбирання техніки та дефектування (визначення деталей під ремонт або заміну)
  2. Ремонт, виробництво дефектних деталей
  3. Забезпечення комплектуючими та Збирання техніки

В формі «Замовлення на ремонт» натискаємо команду «Структура замовлення» і створюємо відповідні етапи, нажимаючи посилання «Створити етапи»:


У формі, що відкрилася створимо необхідні етапи:


Якщо на момент планування знаємо є інформація по забезпеченню етапів – заповнюємо ії:

Плануємо випуск відремонтованої техніки на кінцевому етапі збирання:


Кількість та порядок етапів Ви можете визначити виходячи з особливостей конкретного ремонту. Етапи можуть бути як послідовні, так і паралельні – керування виконується за допомогою «Порядок»

В результаті отримаємо оновлену структуру Замовлення на виробництва:


Для кожного етапу встановлюється приблизна тривалість виконання етапу – це дозволить отримати приблизний графік виконання замовлення:



2.5. Коригування призначення отриманих від замовника ТМЦ

Після відкриття Замовлення на виробництва коригуємо резерви отриманих від замовника техніки та деталей:


2.6. Уточнення та виконання етапів

Зверніть увагу на те, що на попередньому етапі управління ми створили етапи навіть не маючи детальної інформації що саме потрібно для виконання

В робочому місці «Диспетчеризація етапів» по мірі готовності передаємо етапи до виконання – відповідний пункт підменю «Дії»:


До передачі етапу до виконання і, головне, під час виконання в карточці етапу ми можемо вказувати усі необхідні для виконання ресурси: перелік матеріалів, кваліфікацію та запланований час працівників і т. інш.


Також з картки Етапу виконується керування процесом видачи та отримання необхідних матеріалів – дається команда на відвантаження усіх матеріалів та техніки, яка є на складі.


Така команда стає розпорядження складу на відвантаження:


В процесі витрачання матеріалів та розбирання техніки фіксується факт витрачання матеріалів та виконання робіт з фіксацією фактичної дати витрачання\виконання (навіть до завершення етапу):



Після того, яка етап завершено для нього встановлюється відповідний статус – «Завершено» і вказується дата та час фактичного завершення:


2.7. Дефектування

Окремо зупинимося на результатах етапу розбирання та дефектування.

Рядки дефектної відомості розглядаються, приймається рішення по способу забезпечення кожного окремо рядка і на підставі прийнятих рішень фіксується в системі:

  • Перелік усіх деталей, які отримані під час розбирання, зберігаються на складі або коморі, і які потім будуть використані в процесі збирання, за умови що потрібен іх облік, вказуються «Забезпечення» на етапі Збирання, а потім на закладці «Випуск» на етапі Розбирання:


  • Дефектні деталі та комплектуючі, які необхідно придбати для збирання потрібно вказати на закладці «Забезпечення» етапу «Збирання», зазначивши терміни забезпечення та склад, з якого планується отримати ці комплектуючі:

  • Деталі, які виготовляються власними силами підприємств потрібно вказати в карточці етапу збирання, після цього визначитися яким чином планувати їх виробництво:
    • Якщо виробляти усі необхідні деталі буде одним етапом ремонтний цех – то запланувати Випуск в раніше створеному етапі Виготовлення та ремонт
    • Якщо виробляти будуть різні цехи, то створити окремі Замовлення на виробництво



    2.8. Контроль виконання етапів

    Контроль виконання етапів виконується за допомогою:

    • Робочого місця «Диспетчеризація етапів»:

    • Стан забезпечення етапів за допомогою відповідного звіту:


    В процесі виконання Етапів необхідно приділяти уваги оформленню фінансових та складських (ордери) документів руху матеріалів, деталей у виробництві:


    Після проведення усіх документів Замовлення на виробництво потрібно закрити. При цьому програма перевірить чи всі документи оформлені належним чином.


    2.9. Відвантаження відремонтованого виробу

    Відразу після завершення усіх виробничих етапів і оформлення документів руху ТМЦ по замовленню на виробництво в переліку Замовлень Давальца автоматично буде встановлено поточний стан замовлення «Готовий до відвантаження» і менеджер може погодити з замовником відвантаження відремонтованого виробу.


    Після визначення дати відвантаження менеджер встановлює статус забезпечення «Відвантажити» і створює пакет документів на відвантаження та розрахунків на підставі Замовлення давальця:




    Таким чином буде створено розпорядження складу на відвантаження відремонтованої техніки:


Автор: Олександр Шмигля


Язык материала:  ua