Як керувати ремонтом техніки за допомогою BAS ERP 2.5
Даний опис демонструє порядок управління процесом ремонтом за замовленням клієнта.
1. Призначення
Приклади практичних ситуацій, для яких підходить дана схема роботи:
- Ремонт технікі для ЗСУ
- Ремонт автівок на СТО
2. Опис процесу
2.1 Реєструємо замовлення на ремонт
В момент звернення Замовника створюємо документ «Замовлення давальця»:
Увага! на закладці «Додатково» в полі «Тип виробничого процесу» обираємо «Ремонт»:
На закладках «Продукція» вказуємо техніку чи устаткування, яке підлягає ремонту і бажані терміни ремонту:
На закладці «Сировина та матеріали» техніку, яку отримує на ремонт (таж сама номенклатура, що і на закладці «Продукція») і погоджені терміни отримання. Якщо замовник відразу надає яких запчастини – також вказуємо їх:
Перелік усіх замовлень та їх поточний стан контролюємо в переліку усіх замовлень. Поточний стан показує стан виконання замовлення з урахування умов оплати.
2.2 Отримання техніки
За допомогою робочого місця «Документи приймання в переробку» (до оформлення)» контролюємо процес отримання техніку на ремонт:
Коли техніка прибула на ремонт реєструємо цей факт за допомогою команди «Оформити по замовленнях» і створюємо документ «Надходження сировини від давальця»:
2.3. Запуск процесу виробництва (ремонту)
Вручну або за допомогою помічника «Формування замовлень на виробництво за потребами» створюємо документ «Замовлення на виробництво» з типом «Ремонт»:
На закладці «Ремонтовані вироби» система пов’язала замовлення на ремонт з замовленням клієнта через поле «Призначення». Також встановлюються планові терміни ремонту та склад, на яких потрібно передати відремонтовану техніку.
2.4. Планування ремонту
Розплануємо етапи ремонту. Будь який ремонт в загальному вигляді складається зазвичай з 3-х основних етапів:
- Розбирання техніки та дефектування (визначення деталей під ремонт або заміну)
- Ремонт, виробництво дефектних деталей
- Забезпечення комплектуючими та Збирання техніки
В формі «Замовлення на ремонт» натискаємо команду «Структура замовлення» і створюємо відповідні етапи, нажимаючи посилання «Створити етапи»:
У формі, що відкрилася створимо необхідні етапи:
Якщо на момент планування знаємо є інформація по забезпеченню етапів – заповнюємо ії:
Плануємо випуск відремонтованої техніки на кінцевому етапі збирання:
Кількість та порядок етапів Ви можете визначити виходячи з особливостей конкретного ремонту. Етапи можуть бути як послідовні, так і паралельні – керування виконується за допомогою «Порядок»
В результаті отримаємо оновлену структуру Замовлення на виробництва:
Для кожного етапу встановлюється приблизна тривалість виконання етапу – це дозволить отримати приблизний графік виконання замовлення:
2.5. Коригування призначення отриманих від замовника ТМЦ
Після відкриття Замовлення на виробництва коригуємо резерви отриманих від замовника техніки та деталей:
2.6. Уточнення та виконання етапів
Зверніть увагу на те, що на попередньому етапі управління ми створили етапи навіть не маючи детальної інформації що саме потрібно для виконання
В робочому місці «Диспетчеризація етапів» по мірі готовності передаємо етапи до виконання – відповідний пункт підменю «Дії»:
До передачі етапу до виконання і, головне, під час виконання в карточці етапу ми можемо вказувати усі необхідні для виконання ресурси: перелік матеріалів, кваліфікацію та запланований час працівників і т. інш.
Також з картки Етапу виконується керування процесом видачи та отримання необхідних матеріалів – дається команда на відвантаження усіх матеріалів та техніки, яка є на складі.
Така команда стає розпорядження складу на відвантаження:
В процесі витрачання матеріалів та розбирання техніки фіксується факт витрачання матеріалів та виконання робіт з фіксацією фактичної дати витрачання\виконання (навіть до завершення етапу):
Після того, яка етап завершено для нього встановлюється відповідний статус – «Завершено» і вказується дата та час фактичного завершення:
2.7. Дефектування
Окремо зупинимося на результатах етапу розбирання та дефектування.
Рядки дефектної відомості розглядаються, приймається рішення по способу забезпечення кожного окремо рядка і на підставі прийнятих рішень фіксується в системі:
- Перелік усіх деталей, які отримані під час розбирання, зберігаються на складі або коморі, і які потім будуть використані в процесі збирання, за умови що потрібен іх облік, вказуються «Забезпечення» на етапі Збирання, а потім на закладці «Випуск» на етапі Розбирання:
- Дефектні деталі та комплектуючі, які необхідно придбати для збирання потрібно вказати на закладці «Забезпечення» етапу «Збирання», зазначивши терміни забезпечення та склад, з якого планується отримати ці комплектуючі:
- Деталі, які виготовляються власними силами підприємств потрібно вказати в карточці етапу збирання, після цього визначитися яким чином планувати їх виробництво:
- Якщо виробляти усі необхідні деталі буде одним етапом ремонтний цех – то запланувати Випуск в раніше створеному етапі Виготовлення та ремонт
- Якщо виробляти будуть різні цехи, то створити окремі Замовлення на виробництво
- Робочого місця «Диспетчеризація етапів»:
- Стан забезпечення етапів за допомогою відповідного звіту:
2.8. Контроль виконання етапів
Контроль виконання етапів виконується за допомогою:
В процесі виконання Етапів необхідно приділяти уваги оформленню фінансових та складських (ордери) документів руху матеріалів, деталей у виробництві:
Після проведення усіх документів Замовлення на виробництво потрібно закрити. При цьому програма перевірить чи всі документи оформлені належним чином.
2.9. Відвантаження відремонтованого виробу
Відразу після завершення усіх виробничих етапів і оформлення документів руху ТМЦ по замовленню на виробництво в переліку Замовлень Давальца автоматично буде встановлено поточний стан замовлення «Готовий до відвантаження» і менеджер може погодити з замовником відвантаження відремонтованого виробу.
Після визначення дати відвантаження менеджер встановлює статус забезпечення «Відвантажити» і створює пакет документів на відвантаження та розрахунків на підставі Замовлення давальця:
Таким чином буде створено розпорядження складу на відвантаження відремонтованої техніки:
Автор: Олександр Шмигля