Мета нашої компанії -  надання якісних послуг по навчанню та консультуванню клієнтів.

Робота з товарами різної якості у BAS ERP та BAS КУП

Якість товарів у товарообігу

В підсистемах BAS ERP та BAS КУП реалізована можливість роботи з товарами різної якості.

Якість товару може змінюватися на різних етапах товарообігу:

  • залежно від типу товару, при надходженні від постачальника, можливе псування при доставці: подряпини, деформація пакування, псування продуктів харчування у зв'язку з недотриманням температурного режиму тощо;
  • можливе псування при неналежному зберіганні на складі.

Збереження інформації про бракований товар необхідне для повернення постачальнику, для внутрішнього використання, а також можливого продажу таких товарів клієнту та інше.

У кожному конкретному випадку, залежно від моменту виникнення проблеми, прикладне рішення дозволяє змінити якість у певному документі.

Налаштування функціональності роботи з товарами різної якості визначається опцією: Адміністрування, настройка, сервісні функції - Настройка НДІ і розділів – Номенклатура – Розрізи обліку – Якість товарів.


Рис 1. – Налаштування роботи з товарами різної якості

Узагальнений облік неякісних товарів передбачає можливість об'єднати, наприклад, зіпсований однаковий продукт, який розфасований у різну тару, в одну номенклатурну позицію.

Якщо псування матиме індивідуальний характер, то ведеться не узагальнений облік товарів. Тобто одному якісному товару відповідатиме лише один неякісний товар (одна номенклатурна позиція).

Реквізит Якість відображається у кожній картці довідника номенклатури у полі Якість. Передбачено три види якості товару:

  • новий;
  • обмежено придатний;
  • непридатний.

Якщо при заповненні будь-якого документу необхідно відобразити зміну якості товару, то у прикладному рішенні обов’язково створюється нова номенклатурна позиція з якістю, яка відмінна від якості вихідного товару.

У кожному конкретному випадку, залежно від моменту виникнення проблеми, прикладне рішення дозволяє змінити якість у певному документі.

При створенні нової номенклатурної позиції, за замовчуванням, встановлюється якість Новий.

Змінити якість товару можливо при створенні документів руху товарів.

Якщо у документі товар не відповідає якості Новий, то для цього створюється нова номенклатурна позиція, у якої якість буде мати інше значення.

При цьому створюється і запам’ятовується зв’язок між цими номенклатурними позиціями. Це дозволить швидко підібрати бракований товар у документах.

Змінити якість товару можливо на таких етапах обліку:

  • при прийманні товару;
  • при відвантаженні з ордерного складу;
  • у процесі роботи складу та інвентаризація на складі;
  • при поверненні бракованого товару від клієнта.

Зміна якості під час приймання товару

При прийманні товарів виявлений брак можливо відобразити зміною якості у документах Надходження товарів і послуг, або Прибутковий ордер (якщо склад використовує ордерну схему).

У документах Надходження товарів і послуг та Прибутковий ордер на товари команда Зміна якості відкриває вікно Вибір товару іншої якості, що дозволяє при прийнятті товарів на склад створити нову номенклатуру або вибрати існуючу номенклатуру з іншою якістю.

Можливо відобразити при надходженні тільки частину неякісного товару у документах Прибутковий ордер на товари і Надходження товарів і послуг. Позицію, що має бракований товар потрібно розбити на два рядки, і тільки потім в одному з рядків змінити якість товару.


Рис 2. – Вибір товару іншої якості у документах Надходження товарів та послуг та Прибутковий ордер на товари

Зміна якості при відвантаженні з ордерного складу

У неякісного товару, який виник при відвантаженні з ордерного складу, можна змінити якість в документі Видатковий ордер на товари у формі Перевірка кількості товарів. Це дозволить не відвантажити цей товар.


Рис 3. – Зміна якості у формі документа Видатковий ордер на товари

Зміна якості у процесі роботи складу та інвентаризації на складі

Брак товару, який виникає у процесі роботи зі складом, відображається документом Псування товару.

При інвентаризації на складі виявляється фактична кількість товарних залишків, що фіксується документом Перерахунок товару. При цьому, у разі виявлення бракованого товару, необхідно у документі за допомогою функції Змінити якість створити нову номенклатуру (з якістю відмінною від Новий), або вибирати існуючу номенклатуру(з якістю, відмінною від Новий).

На підставі документа Перерахунок товару створити документ Псування товару, який призначений для відображення факту виявлення бракованого товару (товару іншої якості).


Рис 4. – Зміна якості у документах Перерахунок товарів та Псування товарів

При поверненні бракованого товару від клієнта

У цьому випадку зміна якості фіксується документами Заявка на повернення товарів від клієнта та Повернення товарів від клієнта.

За допомогою документу Заявка на повернення товарів від клієнта планується надходження товарів, що повернені клієнтом. Документ Повернення товарів від клієнта призначений для оформлення повернення товарів, які були продані клієнту раніше.

У обох документах команда Повернення товарів іншої якості так змінює табличну частину документа, що додається можливість вказати інформацію про те, з якою якістю товар було відвантажено і з якою він повертається. Для цього необхідно у групі Повертається товар іншої якості встановити прапорець та обрати існуючу, або створити нову номенклатурну позицію іншої якості.


Рис 5. – Зміна якості у документах Заявка на повернення товарів від клієнта та Повернення товарів від клієнта


Язык материала:  ua