Цель нашей компании -   предоставление качественных услуг по   обучению и консультированию клиентов.

Якщо уявити собі проект організаційних змін, метою якого є «цифрова трансформація» процесів, то яким може бути зміст такого проекту ? Я це уявляю собі так:
 

1.Діагностика
1.1.Визначити точки процесу в яких людина приймає рішення і робить вибір варіанту реакції
1.2.По кожній точці визначити які саме варіанти реакцій можливі
1.3.По кожному варіанту визначити на основі яких даних робиться вибір саме цього варіанту
1.4.По кожному блоку даних визначити наявність цих даних в системі взагалі, та на робочому місці конкретної людини, яка приймає рішення
 

2.Консалтингова частина
2.1.Визначити, що потрібно змінити в процесах створення даних так щоби всі потрібні дані були в наявності, та доступні в момент, і в кожній точці вибору варіанту реакції яка вимагається від користувача
2.2.Формалізувати всі варіанти реакцій, відібрати тільки ті які неможливо реалізувати без участі людини, навіть за умови наявності всіх необхідних вхідних даних.
2.3.Напрацювати пропозиції, що до перебудови процесу таким чином щоби виключити визначені точки з процесу.
  

3.Організаційна частина  
3.1. Перебудувати процес згідно з пропозиціями п.2.3.
3.2. Звільнити непотрібних людей, перенавчити потрібних.

Я поясню цей план на простому прикладі.
Ті хто оплачує постачальникам за товари безготівковими грошима безумовно бачили на рахунках примітку, наприклад: «Рахунок дійсний протягом 3-х днів». Але можливо не всі замислювались про те який саме управлінський процес стоїть за цими словами. Я коротко опишу. Після створення рахунку, на складі резервується відповідна кількість товару. Коли рахунок оплачується, на склад передається розпорядження на збір замовлення. Начебто все просто, цей процес можливо автоматизувати майже повністю (включно з прийманням замовлення і створенням рахунку, який клієнт може собі набирати власноруч у відповідному сервісі на кшталт особистого кабінету, що, до речі також буде наслідком «цифрової трансформації» про це буде в наступних частинах ).

Але, що робити коли рахунок сплачено після визначеного терміну ? Наприклад, на 4-й день або пізніше. Зазвичай автоматизація завершується на процедурі формуванні задачі оператору – розібратися з простроченою оплатою. В цій точці процесу виникає вибір, або
1)     актуалізувати ціни, визначити чи є в наявності товар, і, якщо є якісь невідповідності (виросла ціна, або недостатньо товару) провести по-новій узгодження умов поставки з клієнтом. Спілкування може бути досить складним за структурою, і невизначеним за результатом. Одним із варіантів такого результату є рішення повернути гроші.
2)     Одразу повернути гроші і взагалі не витрачати час на спілкування. Тоді клієнт сам повторить процедуру отримання рахунку по-новій (або ж піде до іншого постачальника).
Ясно, що в першому варіанті неможливо усунути людину (якщо, звісно, клієнт теж людина, а ця «прикра» обставина, я сподіваюсь, збережеться ще надовго :), але другий варіант повністю виключає спілкування з клієнтом - цілком реально автоматично сформувати платіжне доручення і повернути гроші.

І, також ясно, що це не технічне рішення, а політичне. Я не стверджую, що так і треба робити, я демонструю що саме, на мою думку, треба робити з точки зору цифрової трансформації процесу. Цілком можливо, що у вже «трансформованому» суспільстві гасло «Наші менеджери також люди» буде гарним маркетинговим ходом для просування в luxury сегменті. Но то таке, доживемо, побачимо. 

Чому ж саме BAS ERP ? Тому, що у найближчому майбутньому у цієї інфраструктури є всі шанси стати масовою на нашіх теренах (бо вона є еволюційним кроком продукту, який вже є масовим), і не зникнути за декілька років (бо кількість консультантів які працюють з нею вже налічує тисячі осіб).

Чому важливий термін життя продукту ? Тому, що наш план проекту тільки виглядає лінійно, на практиці, для підприємства це безліч ітерацій самовдосконалення, це – роки праці.

Чому важлива кількість консультантів, чому взагалі ця спільнота критично важлива? Бо в найближчому майбутньому з неї мають постати сотні «цифрових трансформаторів» (от, халепа , звісно ж «трансформатизаторів»)  І їх нам не пришлють з Китаю або з Америки, вони виростуть тут на нашій людській базі. 


 Коли ж доцільно починати проект «цифрової трансформації» (з точки зору, стадії еволюції власної ІТ системи) ? Про це далі буде…

Язык материала:  ua