Вопросы и ответы
Мета нашої компанії -  надання якісних послуг по навчанню та консультуванню клієнтів.

В данном разделе приведены ответы на часто задаваемые вопросы слушателей наших курсов. 

 

Бухгалтерия

Можливість відстежувати зміни в документах (довідниках) забезпечується використанням підсистеми версіонування об'єктів за допомогою прапора «Версіонування об'єктів» який задається в розділі «Адміністрування» - «Підтримка і обслуговування» - «Версіонування об'єктів»


Після установки зазначеного прапора стає активним пункт «Настройки зберігання».  
У вікні регістра відомостей «Версіонування об'єктів» необхідно вибрати елемент (документ або довідник) і вибрати варіант версіонування.априклад: Версіонування під час запису – після чого програма буде зберігати версію об'єкта при кожному записі документа або довідника і буде видно, які рядки змінилися між збереженнями).   



Побачити цю інформації можна в пункті «Історія змін», який можна викликати за допомогою кнопки «Ще» в журналі документів (довідників) або у формі документів. 



Для конфігурацій: BAS Бухгалтерія.

Введення початкових залишків за всіма рахунками обліку виконується за допомогою обробки «Помічник введення залишків».

У формі обробки необхідно обрати рахунок 6442 та натиснути кнопку «Ввести залишки по рахунку».



У вікні введення залишків необхідно вказати вид заборгованості, контрагента, договір і суму взаєморозрахунків за договором. Якщо взаєморозрахунки з контрагентом закриті, слід встановити прапори «Немає ПН», «Взаєморозрахунки закриті» і вказати ставку ПДВ (20% або 7%).

Після вибору ставки ПДВ сума непідтвердженого ПДВ буде розрахована автоматично (колонка «Сума ПДВ»), за необхідністю суму непідтвердженого ПДВ можна відкоригувати вручну.

При проведенні документа «Введення залишків» сума непідтвердженого ПДВ відобразиться за дебетом рахунку 6442 «Податковий кредит непідтверджений».

 

Для конфігурацій: 
BASБухгалтерія.

Akaunt1.JPG


Это связано с настройкой запрета изменения данный, при которой «по умолчанию» во всех новых информационных базах установлен запрет изменения данных до 01.04.11. Сама дата приказа о приеме может быть гораздо более поздней, но если в нем присутствуют сотрудники, принятые на работу 01.04.11 или ранее, то без корректировки запрета изменения данных документ не проводится.

Для устранения данной проблемы необходимо зайти в меню «Сервис» – «Настройка программы» – закладка «Запрет изменения данных»: нажать внизу на гиперссылку «Разрешить настройку запрета изменения данных до 01.04.11» и снять расположенный над ней флажок «Установлен запрет изменения данных до 01.04.11». После этого повторить попытку провести документ.

Примечание: Данное сообщение по той же причине может выводиться и в других случаях. Например, при попытке внести запись датой, не превышающей 01.04.11, в независимый периодический регистр сведений («Учетная политика организаций» и другие) или при попытке провести документ ввода начальных остатков по разделу: «Основные средства», если дата ввода в эксплуатацию основного средства 01.04.11 или ранее.


Для конфигураций: BAS УТ, BAS Бухгалтерія

Як ввести початкові залишки запасів в розрізі дат оприбуткування?

(BAS Бухгалтерія)

Запитання:

Як ввести початкові залишки запасів в розрізі дат оприбуткування?

Відповідь:

Необхідно налаштувати введення залишків в розрізі партій (дат оприбуткування), в якості партій вказувати потрібні дати

 

Необхідність зазначення дати оприбуткування запасів при введенні початкових залишків виникає, в першу чергу, через обраний на підприємстві метод оцінки вибуття запасів: FIFO чи ідентифікованої собівартості.

Для зазначення дат надходження запасів в документі необхідно налаштувати Режим введення залишків – встановити прапорець Вводити залишки запасів в розрізі дат оприбуткування:


 

Після налаштування Режиму введення залишків в розрізі дат оприбуткування з’явиться колонка Дата придбання. Запаси, які придбані в різні дати, необхідно вводити різними рядками та вказувати для кожного дату придбання.


 

При проведенні документа автоматично сформуються документи «Партія» датами придбання запасів. Облік запасів з різними датами придбання буде вестися роздільно.


______________________

 

        Більше інформації про введення початкових залишків можна знайти на сайті ЦСН Проком http://csoprocom.com.ua/info/ed_mat/bukhg.php

 

Запитання:

Якими документами відображається нарахування амортизації основних засобів?

Відповідь:

Щомісячне нарахування амортизації виконується документом «Закриття місяця».

 

Для відображення щомісячного нарахування амортизації в податковому та бухгалтерському обліку виконується документом «Закриття місяця».

 Для нарахування амортизації ОЗ в документі необхідно обрати дату, що відповідає останньому дню звітного періоду та встановити прапорці навпроти необхідної процедури. Після натискання кнопки Провести будуть розраховані суми та сформовані проводки по відображенню нарахованої амортизації:

 Виникають випадки, коли амортизацію ОЗ необхідно нарахувати до виконання регламентної процедури в останній день місяця (наприклад, ліквідація або продаж ОЗ). В цьому випадку документами для нарахування амортизації слугують ті документи, які відображають списання чи продаж ОЗ:

 

1)              Документ «Списання ОЗ» відображає списання ОЗ у зв’язку з моральним чи фізичним зносом. Якщо у поточному місяці амортизація ще не нараховувалася, то окрім проводок зі списання документ сформує проводки з нарахування амортизації:

 

2)              Документ «Підготовка до передачі ОЗ», якщо сама операція продажу ОЗ відбудеться в іншому періоді через необхідність пошуку покупця та оформлення документів. Документ здійснює нарахування амортизації за поточний місяць та припиняє її нарахування надалі.

 

3)              Документ «Передача ОЗ», якщо прийняття рішення про продаж й  операція продажу ОЗ відбулися в одному періоді. В цьому випадку документ Передача ОЗ здійснює нарахування амортизації за поточний місяць. (тільки за відсутності посилання на документ Підготовки до передачі ОЗ, в якому вже відбулося нарахування амортизації)

 

______________________

 

          Більше інформації про облік основних засобів можна знайти на сайті ЦСН Проком http://csoprocom.com.ua/info/ed_mat/bukhg.php

Стаття актуальна для конфігурацій BAS Бухгалтерія , BAS Управління торгівлею, BAS ERP, BAS Документообіг КОРП

 Відомості про зміни в новій версії додатка можна дізнатися наступними способами:

1. Під час запуску конфігурації:

Більшість конфігурацій після оновлення версії виводять користувачам інформаційне вікно про виконане оновлення і про зміни в новій версії. 

2. Через відповідний розділ меню:

Для цього необхідно перейти в меню АдмініструванняПідтримка та обслуговування→Оновлення версії програми→Опис змін програми. З’явиться вікно(як в попередньому способі), в якому будуть описані зміни під час останнього оновлення.

3. В особистому кабінеті Порталу інформаційно-технологічного супроводу:


Повідомлення «Для організації «ТОВ ....» не встановлені параметри оцінки запасів на дату балансу!» виводиться, в разі якщо в документі «Закриття місяця» встановлено прапор «Переоцінка вартості запасів»  в розділу «Регламентні операции по бухгалтерському обліку», але не задані параметри такої переоцінки.


Важливо! Якщо переоцінку виконувати не потрібно, необхідно зняти даний прапор.

Якщо ж переоцінка запасів повинна бути оформлена, необхідно встановити параметри оцінки запасів в регістрі відомостей «Параметри оцінки запасів на дату балансу». У регістрі вказуються типи цін, в яких задається чиста вартість реалізації номенклатури, рахунок і аналітика витрат, за якими буде відображатися уцінка ( «пряма проводка») і дооцінка ( «методом сторно»). Переоцінка проводиться тільки для тих номенклатурних позицій, для яких задана ціна чистої вартості реалізації.

Для конфігурацій: BASБухгалтерія.



Зарплата и кадры

Флаг «Повышение окладов» необходимо устанавливать, если в документе изменяется размер основного начисления сотрудника. При проведении документа формируются движения в регистр сведений «Коэффициенты повышения окладов». Данный коэффициент рассчитывается как отношение нового и старого размера основного начисления.

zup5-1.JPG

Данные регистра сведений «Коэффициенты повышения окладов» используются для расчета оплаты по среднему заработку. Например, для начисления отпуска, оплаты по среднему заработку, оплата простоев и др.

Для конфигураций: BAS УТ, BAS ERP .

Изменения почтовых тарифов отражаются в регистре сведений «Шкала почтовых сборов». В соответствии с Приказом УГППС «Укрпочта» от 25.02.2016г. с 01.04.2016г. действуют новые тарифы на почтовые переводы.

1. Простой:

  • Порог1: ставка = 0,0200; Порог = 2 000,00; Сумма минимальная = 10,0000;

  • Порог2: ставка = 0,0100; Порог = 999 999 999,99.

2. Срочный:

  • Порог1: ставка = 0,0100; Порог = 999 999 999,99; Сумма минимальная = 10,0000.

Для конфигураций:  BAS УТ, BAS ERP .

Для отражения наличия у сотрудника спецстажа и формирования отчета по ЕСВ, необходимо:

Шаг №1. Заполнить справочник «Виды стажа». Указать признак «Льготный стаж», заполнить основание льготного стажа (подбором из классификатора).

Шаг №2. Заполнить регистр сведений «Начальные сведения о стаже работников организации»: указать для конкретного сотрудника наличие льготного стажа.

Шаг №3. Создать и заполнить документ «Аттестация рабочих мест для учета спецстажа»: дата документа считается датой начала  зачета спецстажа.

Шаг №4. Вводить ежемесячно документы «Расчет спецстажа работников организаций».

Если учет продолжительности стажа ведется в сменах или часах, то расчет продолжительности специального стажа необходимо проводить ПОСЛЕ начисления заработной платы за отчетный месяц. Если учет стажа ведется в календарных днях - расчет может быть проведен не зависимо от начисления заработной платы.

Для конфигураций:  BAS УТ, BAS ERP.


Программирование

Рассмотрим пример. Создан критерий отбора «ДокументыПоДоговору» (тип - СправочникСсылка.ДоговораКонтрагентов). Необходимо из формы элемента справочника «ДоговораКонтрагентов» просматривать список документов, оформленных в рамках данного договора.

В режиме «Конфигуратор»:

Шаг №1. Определить состав критерия отбора: указать список объектов, входящих в состав критерий отбора. В данном случае это реквизиты документов, имеющие тип «СправочникСсылка.ДоговораКонтрагентов».

pr2-1.JPG

Шаг №2. Установить видимость команды открытия списка критерия отбора: в форме элемента справочника «ДоговораКонтрагентов» перейти на закладку «Командный интерфейс» и установить флаг в свойство «Видимость».

pr2-2.JPG

В режиме пользователя будет отображен список документов, оформленных в рамках данного договора 

pr2-3.JPG

Да, возможно. Для вывода подобных сообщений нужно использовать объект встроенного языка СообщениеПользователю.

Например, необходимо контролировать заполнение реквизита Дата. В случае записи документа будущей датой – выдавать ошибку, и показывать на форме поле с ошибкой.

pr1-1.JPG

Для этого можно использовать следующий код:

Процедура ПередЗаписью(ОтказРежимЗаписиРежимПроведения)

            Если НачалоДня(Дата)>НачалоДня(ПолучитьОперативнуюОтметкуВремени()) Тогда

                        Отказ=Истина;

                        Сообщение=Новый СообщениеПользователю;

                        Сообщение.Поле="Дата";

                        Сообщение.ПутьКДанным="Объект";

                        Сообщение.Текст="Нельзя вводить будущую дату!";

                        Сообщение.Сообщить();

            КонецЕсли;

КонецПроцедуры

В свойстве Поле указывается имя реквизита формы. В результате чего выведенное сообщение с ошибкой будет привязано к тому элементу формы,  который связан с этим реквизитом формы.

Торговля

Документ «Реализация товаров и услуг» может проводиться при отсутствии остатков на складе в случае, если в программе не включен контроль остатков.

В конфигурации возможно использование следующих вариантов контроля остатков:

1) По складу. Включается в карточке склада установкой флага «Контролировать обеспечение»;

2) По организации. Включается в разделе «Администрирование» → «Организации и денежные средства» установкой флага «Контролировать остатки товаров организаций».

Для конфигураций: BAS УТ.

Чтобы отследить Кто? и Что? изменил в документе, необходимо воспользоваться механизмом «Версионирование объектов».
«Версионирование объектов» включается в разделе «Администрирование» → «Поддержка и обслуживание» установкой флага «Версионирование объектов». По гиперссылке «Настройки хранения» в разделе «Документы» нужно найти документ «Возврат товаров от клиента» и установить вариант версионирования - «Версионировать при записи».
Отследить историю изменения документа «Возврат товаров от клиента» можно из панели навигации по кнопке «Ещё» → «История изменений».

UT_Vopros4.JPG
Для конфигураций: BAS УТ.

Да, возможно. Для использования данного функционала программы необходимо в разделе «Администрирование» в панели навигации:

  • «Маркетинг и планирование» установить флаг «Сегменты клиентов» (т. к. для установки временного запрета отгрузки клиенту, он должен входить в определенный сегмент);
  • «CRM и продажи» установить флаг «Запрет отгрузки».
Далее в справочнике «Сегменты клиентов» появляется закладка «Сегменты запрета отгрузки». На указанной закладке необходимо  создать новый сегмент клиентов и в пункте «Состав сегмента» на панели навигации добавить клиентов, которым запрещена отгрузка.


UT_Vopros3_1.JPG

После включения клиента в сегмент запрета отгрузки в карточке клиента будет отображаться информация о том, что ему запрещена отгрузка. оды при обмене с конфигурацией BAS Бухгалтерия будут перенесены в документы «Поступление товаров и услуг».  


UT_Vopros3_2.JPG

Для конфигураций: BAS УТ. 

Функция автоматического закрытия заказов настраивается в разделе «Администрирование».

Для заказов поставщикам в панели навигации «Закупки» с помощью флагов:

  • Не закрывать частично поступившие заказы поставщикам;
  • Не закрывать частично оплаченные заказы поставщикам.

Для заказов клиентов в панели навигации «CRM и продажи» с помощью флагов:

  • Не закрывать частично отгруженные заказы и заявки;
  • Не закрывать частично оплаченные заказы и заявки.

При установке перечисленных флагов будет производиться контроль оплаты и поставок (отгрузок), и менеджер не сможет перевести заказ в статус «Закрыт», если товары не полностью получены (отгружены) или не полностью оплачены.

В данном случае поступление (реализацию) неполученных (неотгруженных) товаров можно отменить, указав в заказе причину отмены. Для этого нужно в разделе «Администрирование» в панели навигации:

  • «Закупки» установить флаг «Причины отмены заказов поставщикам»;

  • «CRM и продажи» установить флаг «Причины отмены заказов клиентов».

В документах «Заказ поставщику» и «Заказ клиента» необходимо установить флаг «Отменено по причине» и выбрать причину.

UT_Vopros1.JPG

Для конфигураций: BAS УТ.

Знижки (націнки) можуть бути об'єднані в групи, для кожної з яких визначається правило спільного застосування знижок (націнок) всередині групи.



0309182.JPG

Варіанти спільного застосування знижок (націнок): 

Мінімум - при спільній дії знижок (націнок) в одній групі буде обрана знижка з мінімальним значенням.
Наприклад, в групу поміщені знижки 5% і 15% - застосовуватися буде знижка 5%.  

Максимум - при спільній дії знижок (націнок) в одній групі буде обрана знижка з максимальним значенням. Наприклад, в групу поміщені знижки 5% і 15% - застосовуватися буде знижка 15%.  Додавання - при спільній дії знижок (націнок) в одній групі знижки (націнки) будуть складатися, тобто буде застосована знижка (націнка), яка дорівнює сумі знижок або націнок. Наприклад, в групу поміщені знижки 5%, 10% і 15% - застосовуватися буде сума всіх знижок, тобто 30%.  

Множення - при спільній дії знижок (націнок) в одній групі знижки (націнки) будуть застосовуватися послідовно. Наприклад, в групу поміщені знижки 5%, 10% і 15%. Товар продається за ціною 1 000,00 грн. Знижки будуть застосовуватися ((1000 - 5%) - 10%) - 15%.  

Витіснення - при спільній дії знижок (націнок) в одній групі буде діяти тільки знижка, яка має найвищий пріоритет в групі.  

Пріоритетність знижки визначається значенням колонки «Порядок застосування» в довіднику «Знижки (націнки)». 


Для конфігурацій:BAS  УТ.


Для введення залишків за невиконаними замовленнями клієнтів (або постачальникам) необхідно: 


1)     Зареєструвати замовлення клієнтів (замовлення постачальникам), в яких потрібно вказати перелік не відвантажених (не взятих) позицій; 


2)     Ввести документ «Введення початкових залишків», в якому зафіксувати залишок заборгованості (або аванс) покупця (постачальника).  


Доступ: Адміністрування → Початкове заповнення → Документи введення початкових залишків.

0909181.JPG
У документі необхідно вибрати те замовлення клієнта (замовлення постачальнику), за яким є заборгованість. 


Примітка. Введення залишків слід оформляти, якщо на момент фіксації залишків є заборгованість за конкретним замовленням. Якщо по всім попереднім поставкам (відвантаженнях) постачальник (клієнт) вже розплатився, то вводити нічого не потрібно!

Для конфігурацій: BAS УТ.

Інформацію про адреси, телефони та іншу контактну інформацію клієнтів можна побачити в звіті «Контактна інформація».

Доступ: Головне меню «Всі функції» → Звіти → Контактна інформація. 

За допомогою кнопки «Показати налаштування» необхідно задати (встановити прапорці), яку інформацію  потрібно вивести.


030918.JPG

Для конфігурацій: BAS УТ.


Відомості про зміни в новій версії додатка можна дізнатися наступними способами:

1. Під час запуску конфігурації:

Більшість конфігурацій після оновлення версії виводять користувачам інформаційне вікно про виконане оновлення і про зміни в новій версії:


 2. Через відповідний розділ меню:

Для цього необхідно перейти в меню АдмініструванняПідтримка та обслуговування→Оновлення версії програми→Опис змін програми. З’явиться вікно(як в попередньому способі), в якому будуть описані зміни під час останнього оновлення.


 

3. В особистому кабінеті Порталу інформаційно-технологічного супроводу:


Стаття актуальна для конфігурацій BAS Бухгалтерія , BAS Управління торгівлею, BAS ERP, BAS Документообіг КОРП